عضویت اتحاد موزه‌های گرجستان و کاخ هنر در "شبکه سازمان‌های موزه‌های اروپایی"

یکی از بزرگترین سازمان های غیردولتی فعال در کشور، "اتحاد موزه های گرجستان"،است که امروزه بیش از 500 کارمند حرفه ای موزه متحد و سازماندهی می کند

وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان گرجستان عضویت رسمی "شبکه سازمان‌های موزه‌های اروپایی" (NEMO – The Network of European Museum Organizations) را به اتحاد موزه‌های گرجستان و موزه تاریخ فرهنگ (کاخ هنر) تبریک گفت. یکی از بزرگترین سازمان های غیردولتی فعال در کشور، "اتحاد موزه های گرجستان"،است که امروزه بیش از 500 کارمند حرفه ای موزه متحد و سازماندهی می کند، در نتیجه همکاری بین موزه دولتی هنر به نام شالوا آمیراناشویلی، کاخ هنر گرجستان - موزه تاریخ فرهنگ، موزه دولتی گرجستان به نام سیمون جاناشیا، موزه قوم نگاری به نام گیورگی چیتایا، موزه‌ تاریخ تفلیس  به نام ایوسب گریشاشویلی و موزه تاریخی-معماری دولتی کاخ‌های دادیانی زوگدیدی تأسیس شد.

در سال های 2022 و 2023، اتحاد موزه های گرجستان برای اولین بار در تاریخ موزه های گرجستان مجمع موزه های گرجستان را برگزار کرد. در هر دو کنگره، وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان گرجستان، تئا تسولوکیانی، به بهترین موزه های سال نشان نقره و جوایز نقدی اهدا کرد. این رویدادها با حضور کارمندان وزارت فرهنگ و همچنین موزه های منطقه ای و خصوصی برگزار شد.

"شبکه سازمان‌های موزه های اروپا" یکی از معتبرترین انجمن‌های بین‌المللی است که بهترین موزه‌های اروپا را نمایندگی می‌کند و در عین حال همکاری فعال متخصصان را ترویج می‌کند. هدف "شبکه سازمان‌های موزه‌های اروپا" حمایت از مؤسسات فرهنگی و ایجاد بستری برای همکاری بین موزه‌های اروپایی و سازمان‌های مرتبط با موزه است.

اتحاد موزه‌های گرجستان برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی سازمان‌دهی شده توسط NEMO فنلاند در 19 -21 نوامبر جاری دعوت‌ شده است که به تأثیر بحران آب و هوا بر موزه‌ها اختصاص دارد.

منبع:فیس بوک وزارت فرهنگ،ورزش و جوانان گرجستان

تاریخ:نوامبر 2023

https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth/

کد خبر 17564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =